Thursday, November 17, 2011

Love ties

Wahhhhh...ada masa pulak update blog today. Not really la..both babies are sleeping now, and I can't sleep on the evening, nanti sakit kepala. Ayway they finally asleep after

1) emir - bf more than an hour
2) zahra - kena marah sampai nanges2

My MIL brought her back around 230 as she's so sleepy and throwing tantrum, so i thought yeayyyy senangla, terus tido je nnt. TAK okkkkkk... She asking for bak, so I bagi je nak suruh dia tido, tak ada maknanya, she keep on rolling, pulling my hair, climbing on me, biting, kissing Emir yg dah halfway nak tertido, terus terbuntang2 mata, etc. And Emir dah restless want feeding, so I have to baring mengiring BF Emir and Zahra climbing2 on me. I just let her, because normally she will sleep after melekap mcm tu, tapi sampai 330 tak sleep2 and my pinggang pun dah lenguh, so sheikh kemarahan sudah tiba. I pun jerkah sekali kat dia, terus nanges and BAMMMM she fell asleep. Like that can?

Oh ya pasal tajuk..actually pasal last night. Betul la orang tua cakap anak tu pengikat kasih sayang. Not to say without anak, kasih sayang tak terikat...ikat jugak, but bila ada anak somehow u have to let go ur ego more than usual, hence the love kembali terjalin faster :p

Macam last night...both babies are in the room with me. It was around 1030pm macam tu and MrComot as usual with his laptop but Zahra n Emir still not sleeping. I was feeding Emir and Zahra boring kut ngan iPad dia so she walkout from the room and pegi kacau daddy, asking to sit on the lap and watch youtube from daddy's laptop. MrComot was so busy and stressed out and said;

'Zahra, zahra nak daddy tido kul 4 ke? Daddy kena buat banyak keja. Daddy ambik maid la macam ni. Zahra duduk ngan maid tu'

I was tired as well and hearing those really ticked me off. I feel like, helooooo ur work is more important than ur anak ke apa? But I know he always busy mcm tu, cuma bengang bila part cakap nak letak kat maid tu.

Emir tengah BF time tu, I terus cabut my boobies and went out and heret Zahra away from my hubby with half-yelling

'Zahra jangan kacau daddy!'

And Zahra of course la crying.

Then MrComot ask me why I am mad, I said mana ada marah, dah u busy sangat nak tido kul 4. Hahaha..ntah apa2 my reply.

In my heart pulak, fineeeeee tanak layan Zahra sangat, i wont let zahra go kacau him again. Baru tau nanti rindu zahra la apa la..seee keji kan the thought?

So pagi tadi balas dendam bangun awal..after BF Emir n tuck zahra back to sleep (they both suka sangat woke up at the same time) I senyap2 pegi dapur masak nasi, buat sup for Zahra, readykan beef for my lauk, konon2 mogok with MrComot tanak dia buat all that because he is busy with work haha..and then MrComot bangun, marah la takut I x cukup tido.

So both of us end up mad at each other.

Then i fell back to sleep and when i woke up, he already gone to work.

He did ask me to eat breakfast, he fried some sausage for me and that's it la no more communication after that.The msg pun very short one not like usual. I pun lancarkan perang dingin la. No whatsapp pics or whatever, normally kejap2 sent pic Emir la..kejap2 report Zahra so clever la.. Kejap2 cakap me love ya la hahaha. But today i senyappppp je.

And after lunch, i was excited that Zahra eats carrot and babycorn, because before that the babysitter cakap Zahra doesnt eat bekal yg kitaorg buat..ada those vege la.

So i quickly whatsapp MrComot.

'ok je zahra makan sup sawi with carrot n corn'

And got some replies. And reply more, so on and on...

Dengan itu secara rasminya the cold war end hahaha. If not because of that i wont be messaging him...hmmmm til much later in the evening? Something like that lah.

Yeah..things we do for our anak kan. No more ego2 ni.. Sob sob..

Oklah dah bgn dua2 tu. Melalak cari mommy.


Posted from iPad via Unifi



Location:KD

3 comments:

  1. isk worse than elias tau..normally tak tidur sampai pagi, n bila anak2 nak manja, he's sooo stressed dengan kije..its not that i cant handle both twin tu..but, yang si domok tu memang prefer papa dia more than me..susah la nak kontrol her dr duk disturb2 papa dia...budak tu duk la hegeh2 nak amik perhatian papa..last2 kena marah...panasss sangat hokayy...ibu dia rasa kecik hati lelebey, cam nak nangis lelebey dari anak hahahah...but yes...anak2 memang pengikat kasih sayang hehehe..in my case..Aniq laaa dulu yang selalu buat ibu n papa tak jadi nak gaduh lelama ...

    ReplyDelete
  2. kdg2 babysitter tak pandai pujuk anak tuk makan.. dia kata laa bdk tu x nak makan laa tak sedap..sbb sayur laa.. padahal kalu kita pujuk n please dia baik2, budak mesti makan jerk..

    ReplyDelete
  3. Ida,
    Tu laaaa..kita pulak yg kecik hati. Happy bila tengok anak nak rapat dengan ayah dia kan. Tapi ayah pulak buat mcm tu. Tapi tu la, kena faham, derang punya busy lain tak macam kita kan ;)

    Ain Nazri,
    Me think so too.. sebab dia jaga banyak budak lain, so mcm tak terjaga la. Kalau tanak makan, sudahh..macam tu la kut :(

    ReplyDelete